“תרופות הן סם מעבר להרואין, לא מריחואנה”

המיתוס לפיו שימוש במריחואנה מוביל לשימוש בסמים קשים כבר הופרך מזמן. כעת מודה בכך לראשונה גם התובעת הכללית של ארה”ב לורטה לינץ’.

אחת הטענות הבולטות נגד שימוש בקנאביס היא שזה עלול להוביל לשימוש בסמים מסוכנים כגון הרואין, מה שמכונה “תאוריית סם השער / סם המעבר”. למרות שתאורייה זו כבר הופרכה מזמן ובמחקרים נמצא כי דווקא סיגריות, אלכוהול ותרופות הם סמי המעבר האמיתיים, רבים ממתנגדי המריחואנה מתעקשים להתייחס לצמח כמוביל לשימוש בסמים אחרים במקום לסיבה האמיתית – מדיניות הסמים, זו האורזת את כל הסמים תחת מטריה אחת.

כעת לראשונה מודה גם התובעת הכללית של ארה”ב לורטה לינץ’ (Loretta Lynch), עורכת הדין של הנשיא האמריקני ומי שאחראית על אכיפת החוק מטעמו, שמריחואנה היא אינה “סם מעבר” וכי דווקא תרופות המרשם הנמכרות מעל לדלפק באופן חוקי לגמרי – הן הגורם להתמכרות להרואין. את הדברים אמרה גב’ לינץ’ במהלך ביקור באוניברסיטת קנטאקי.

“במקרים רבים זה לא רשתות הסחר שמכירות את ההרואין לאנשים,” אמרה. “אלו התרופות המונחות בארון התרופות בבית. זה המקור האמיתי.” לינץ’ הסבירה כיצד זה קורה וחשפה שוב את הסיבה בגלל הכריז הממשל האמריקני על תרופות המרשם כמגיפה של ממש. “כשאנחנו מדברים על התמכרות להרואין אנחנו בדרך כלל מדברים על אנשים שהתחילו עם תרופות מרשם ואז בגלל שהזדקקו לעוד ועוד, פנו להרואין,” אמרה.

“זה לא ממש נכון שמריחואנה היא השלב שלפני השימוש בתרופות מרשם או אופיואידים,” הוסיפה, “אבל זה גם נכון שאם אתה נוטה להתנסות בהרבה דברים בחיים, כנראה שתתנסה גם עם סמים. אבל זה לא שאנחנו רואים שהמריחואנה היא שער ספציפי לשימוש בסמים.”

לינץ’ כן הזהירה בנאומה את הסטודנטים מפני הסכנות מעישון מריחואנה, כולל נזקים למוח ולריאות.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר